My Interpretation / MIKA【意訳/和訳】

You talk about life and talk about death.
君は生きること死ぬことについて話すよね
And everything in between.
2つの間にすべてがあるんだ、って
like it's nothing.And the words are easy.
君が動じずにさらっと言うから、僕には大人びて見えたんだ
You talk about me,you talk about you.
君は僕のこと君自身のことについて話すよね
And everything I do.
いつも僕がすることは
Like it's something that needs repeating.
続ける価値ある何かだって
I don't need an alibi.
僕にはよく分からなかったけど深く追求しなくていいと思うんだ
Or for you to realize.
そしたら君を知れる気がする
The things we left unsaid.
僕たちが言葉にしなかったもの
Are only taking space up in our heads.
それが行き場のないまま頭の中で埋め尽くされてしまって
Make it my fault,win the game.
罪悪感を感じるけど、希死念慮のゲームには勝つさ
Point the finger,place the blame.
世間は後ろ指さして、僕を責めるんだろう
And curse me up and down.
そして気分の波によってひどい言葉をかけられるんだ
It doesn't matter now.
今はもうそんなことどうでもいいよ
Cuz I don't care if I ever talk to you again.
僕は気にしないよ、君と二度と話せなくなったとしても
This is not about emotion.
その場しのぎで言ってるんじゃないよ
I don't need a reason not to care
こういうことに理屈はいらないだろう?
what you say,or what happened in the end.
君が何て言っても、何が起こっても、君の味方でいるよ
This is my interpretation.
これは僕の考えなんだけど
And it don't make sense.
僕も君と同じだから、伝わるかな

The first two weeks turn into ten.
君に言われたこと考えてみたんだ、時間はあっという間に感じたよ
I hold my breath and wonder when it will happen.
僕はじっと待ってるよ、いつ終わりが来るんだろう?って
I doesn't really matter
怖じ気づいてないよ
If half of what you said is true,
君が言ってることの半分が本当だとして
And half of what I didn't do could be different,
残りの半分だけど、僕は何も成し遂げてないから、間違いだったよ
Would it make it better?
でもそんなこと大して問題じゃないだろう?
If we forget the things we know.
僕たちが記憶をなくしたら
Would we have somewhere to go?
どこか違う世界へ行けたりするのかな?
The only way is down.
希死念慮にとりつかれる時もあるけど
I can see the now.
僕は目の前の君を見れるんだ
Cuz I don't care if I ever talk to you again.
僕は気にしないよ、君と二度と話せなくなったとしても
This is not about emotion.
その場しのぎで言ってるんじゃないよ
I don't need a reason not to care.
こういうことに理屈はいらないだろう?
what you say or what happened in the end.
君が何て言っても、何が起こっても、君の味方でいるよ
This is my interpretation.
これは僕の考えなんだけど
And it don't don't make sense.
言いたいことの半分も言えないな
Is splitting up such a sacrifice?
君は苦しまなくていいんだ
If I never talk to you again.
もし君と二度と話せなくなったとしても
This is not about emotion.
その場しのぎで言ってるんじゃないよ
I don't need a reason not to care.
理由なんていらないだろう
what you say or what happened in the end.
君が何て言っても、何が起こっても、君の味方でいるから
This is my interpretation.
僕なりに考えたんだ
And it don't don't make sense.
伝わるかな、伝わるといいな
And it don't have to make no sense to you at all

君は君なりの考えがあるよね
Cause this is my interpretation.
もうこれ以上は何も言わないから

 


Mika - My interpretation (with lyrics)